آموزشی

آموزش جامع ماینینگ ( استخراج ) ارز دیجیتالی اتریوم

گام ۱ – جمع آوری سخت افزار مخصوص ماینینگ

استخراج با سیستم های خانگی امکان پذیر می باشد اما به علت زیاد شدن سختی شبکه به هیچ عنوان با صرفه نیست. این روزها اکثر ماینر ها فرایند استخراج را با استفاده از کارت های گرافیکی انجام می دهند که به تازگی دستگاه های استخراج مخصوص این ارزها که (ASIC) نامیده شده اند هم وارد بازار شده اند.

در ابتدا ماینرها عمل استخراج را با استفاده از CPU انجام می دادند که با بالا رفتن سختی شبکه و زیاد شدن ماینر ها این کار بسیار دشوار گردید و ماینرها به کارت های گرافیکی روی آوردند. در این مقاله به آموزش استخراج اتریوم با استفاده از کارت های گرافیکی خواهیم پرداخت.

برای استخراج اتریوم با استفاده از کارت گرافیک، باید ریگ استخراج کارت گرافیک را تهیه کنید. ریگ به معنای یک مجموعه از سخت افزارهاست. ریگ کارت گرافیک در واقع همان کیس کامپیوترهای خانگی با تعداد کارت های گرافیکی بالا می باشد. ریگ های استخراج را می توانید بصورت آماده تهیه کنید و یا خودتان می توانید قطعات را جدا جدا خریداری کرده و اسمبل کنید.

به طور کلی یک ریگ ماینینگ شامل قطعات زیر می باشد :

۱- کارت های گرافیکی قدرتمند برای ماینینگ

اصلی ترین بخش یک ریگ استخراج، کارت گرافیک های آن است. شما به کارت های گرافیکی مخصوص گیمینگ و ماینینگ برای ریگ خود نیاز دارید. نکته ای که در انتخاب کارت های گرافیکتان حتما باید مد نظر داشته باشید این است که همه کارت های خود را از یک برند انتخاب کنید. به طور مثال همه را AMD و یا همه را NVIDIA انتخاب کنید. تجربه نشان داده که کارت های سری AMD برای ماینینگ از کارت های سری NVIDIA بهتر هستند.

این نوشته را هم از دست ندهید :   متادیتا چیست و چه طور اطلاعات متادیتای اسناد و تصاویر را حذف کنیم؟

در سایت Whattomine با انتخاب مدل هر کارت، و وارد کردن تعداد کارت ها، هش ریت کلی ریگ شما و سود آنلاین کارت های انتخابی شما در تمام ارزها نمایش داده می شود.

۲- شاسی برای سوار کردن ریگ بر روی آن

شاسی وسیله ای برای سوار کردن قطعات ریگ روی آن است. این شاسی ها را می توانید بصورت آماده تهیه کنید یا خودتان اقدام به ساخت آن کنید. در ساخت شاسی باید حتما به انداره و فاصله قطعات شاسی از یکدیگر توجه داشته باشید.

۳- Power (منبع تغذیه مناسب)

برای جلوگیری از آسیب دیدن قطعات سخت افزاریتان حتما در انتخاب منبع تغذیه دقت کنید. برای کامپیوتر های خانگی یک پاور ۳۰۰ الی ۵۰۰ وات کاملا کفایت می کند اما در ریگ به علت ازدیاد کارت های گرافیک و قدرت مصرفی بالا به پاورهای قدرتمندی نیاز خواهیم داشت به طور مثال برای شش عدد کارت گرافیک مخصوص ماینینگ به یک پاور ۱۴۰۰ وات نیاز خواهیم داشت.

۴- CPU

برای انجام عمل استخراج با کارت های گرافیک نیاز به CPU آن چنان قدرتمندی نیستید. یک پردازنده معمولی سازگار با مادربرد شما می تواند کاملا برای کارتان جواب گو باشد.

۵- RAM

عمل استخراج به رم زیادی نیز نیاز نخواهد داشت. تهیه یک رم ۴GB DDR3 برای شما کافی است.

۶- درایو SSD

برای نصب سیستم عامل و نرم افزار های مخصوص استخراج به یک حافظه نیاز دارید. یک حافظه ۱۲۰GB از نوع SSD برای انجام این کار کافی می باشد.

۷- کابل ها

برای اتصال و ارتباط قطعات مختلف ریگ نیاز به کابل های مناسب نیاز دارید که یکی از این کابل ها رایزر می باشد که برای ارتباط کارت های گرافیک با مادربرد مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوشته را هم از دست ندهید :   راهنمای خرید فرش دستباف اصفهان

۸- مادربرد

و در آخر به یک مادر برد با اسلات های PCI EXPRESS بالا برای اتصال قطعات نیاز خواهید داشت. مادر برد های سری ASUS برای ماینینگ بسیار مناسب می باشند.

۹- مودم ADSL

ماینینگ به اینترنت خیلی پر سرعتی نیاز ندارد اما پایدار بودن و قطع نشدن اینترنت مهم می باشد. یک اینترنت با سرعت ۲ الی ۴ مگ برای استخراج مناسب می باشد. همچنین حجم ترافیک مصرفی ریگ نیز کم می باشد.

گام ۲ – ساخت کیف پول

فرایند ساخت کیف پول کار چندان سختی نمی باشد و شما به راحتی می توانید با ثبت نام در سایت مورد نظر خود کیف پول مورد نظر خود را ایجاد کنید تا نتیجه استحراج در کیف پولتان ذخیره گردد. البته در پست های بعدی حتما آموزش ایجاد یکی از کیف پول های معتبر را برایتان آموزش خواهیم داد. به طور مثال یکی از قوی ترین کیف پول های اتریوم، سایت MYETHERWALLET می باشد که از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد.

گام ۳ – شروع کار با پیوستن به یک استخر استخراج

استخر استخراج به محلی گفته می شود که ماینرها در آن جمع می شوند تا با کمک هم یک بلاک را استخراج کنند. که در این روش هر فرد بر اساس قدرت پردازش خود سود دریافت می کند. بدون پیوستن به استخرهای استخراج شانس استخراج یک بلاک بسیار کم می باشد و یا زمان بسیار زیادی طول خواهد کشید.

استخر های استخراج بسیاری برای ارز اتریوم وحود دارد که پیشنهاد ما وب سایت (NanoPool.org) می باشد که کارمزد کمتری نسبت به بقیه استخرها دارد در پست های بعدی سعی خواهیم کرد به طور کامل پیکر بندی در این سایت را خدمت عزیزان آموزش دهیم.

این نوشته را هم از دست ندهید :   شبکه خانگی چیست ؟ و چگونه کار می کند ؟