آموزشی

سیستم کنترل تردد هوشمند دیتا سنتر و اتاق سرور چگونه است ؟

گام ۱ – گام

ثبت و کنترل تردد افراد به اتاق سرور، دیتا سنتر و هر اتاق که از اهمیت ویژه ای برخوردار است به منظور کنترل و بررسی ورود و خروج افراد در زمان بروز حادثه و یا اختلال انجام می گیرد.

دستگاه های کنترل تردد تشخیص چهره با شناسایی ۲۵ نقطه صورت هر فرد از جمله دستگاه های بیومتریک کنترل تردد بسیار قوی هستند که در مراکز مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و امکان تقلب در این دستگاه ها غیر ممکن است از سوی دیگر دستگاه های اثر انگشت پلیمری با فناوری پلیمری خود اتقلابی را در دستگاه های کنترل تردد اثر انگشتی ایجاد کرده اند و در فناوری پلیمری نیز امکان تقلب به علت شناسیی بافت زنده غیر ممکن است.

یکپارچه سازی سیستم و کنترل تمامی اتاق ها و مدیریت متمرکز ترددها از جمله ویژگی های سیستم کنترل تردد بیومتریک است که امکان زمانبندی و محدود کردن تردد ها را در اختیار مدیران قرار می دهد.

دستگاه های سری SRC-240x پاردیک سیستم به صورت انحصاری جهت کنترل و مونیتورینگ اتاق سرور طراحی شده اند .

این دستگاه ها قادرند تمامی پارامترهای حیاتی اتاق سرور از قبیل :

کنترل تردد؛کنترل دما و رطوبت؛کنترل کولرهای رزرو ؛کنترل وضعیت برق شهری و برق UPS را به طور خودکار انجام دهند.

 

 

این دستگاه ها با قابلیت اتصال تا ۸ سنسور دما و رطوبت (و قابل افزایش به تعداد بالاتر)انتخابی ایده آل جهت کلیه نیازهای مدیران شبکه جهت کنترل و نظارت بر اتاق های سرور کوچک و بزرگ می باشند.

این نوشته را هم از دست ندهید :   متادیتا چیست و چه طور اطلاعات متادیتای اسناد و تصاویر را حذف کنیم؟

کلیه مدل ها قابلیت کارکرد در شبکه موبایلی و هم چنین بستر اینترنت را داشته و قادرند کلیه شرایط محیطی اتاق سرور را از راه دور و از طریق ارسال اس ام اس و هم چنین تماس تلفنی به کاربر اطلاع دهند مدل پیشنهادی بستگی مستقیمی به ابعاد اتاق سرور و هم چنین تعداد رک های درون اتاق دارد.برای مثال در صورتی که تعداد رک های اتاق سرور ۳ عدد باشد می توان از دستگاه مدل SRC-2403 استفاده نمود.

در کلیه مدل ها کاربر می تواند دما و رطوبت مورد نظر خود را بر روی دستگاه تنظیم نماید حال در صورتی که دما و یا رطوبت از مقدار تعریفی خارج گردد بسته به تنظیمات اعمال شده دستگاه ؛ کولرهای رزرو را روشن کرده و هم چنین در صورت افزایش بیش از حد دما کلیه سرورها را به طور کامل خاموش نماید.

امکان اتصال سنسور دود ؛ سنسور تشخیص قطع و وصل برق؛ سنسور نشت آب وهم چنین  سنسور تشخیص حرکت جهت کنترل تردد در اتاق سرور از دیگر قابلیت های این دستگاه می باشد که با توجه به برنامه پذیر بودن دستگاه ؛ در صورت اتصال هر یک از سنسورهای فوق  امکان ارسال اس ام اس ؛تماس تلفنی و هم چنین فعال سازی آژیر خطر امکان پذیر می باشد .