آموزشی

آشنایی با خواص درمانی لیمو شیرین و لیمو ترش

گام ۱ – لیمو ترش

لیمو ترش نیز همانند سایر میوه ها دارای ویتامین های بسیاری است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد(A,C,B).مواد معدنی موجود در لیمو ترش عبارت است از: آهن ،سیلیس ، فسفر، مس ، منگنز، کلسیم.لیموترش نیز همانند سایر میوه ها دارای فواید بسیاری است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لیموترش دندان ها را سفید می کند.بوی لیموترش انسان را شاداب نموده روح را آرام و موجب تجدید قوای مغز نیز میشود.لیموترش نه تنها سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند بلکه ضد عفونی کننده نیز می باشد.آب لیمو کم خونی و غلظت خون را نابود می نماید.در درمان سردرد، گلودرد، کاهش تب و سرماخوردگی تاثیرهای بسزایی دارد.سرگیجه و دل شوره را نیز آرام می نماید.علاوه بر آن چه گفته شد، حافظه را تقویت، خونریزی لثه و اختلال های هاضمه ای را درمان نموده و پوست را لطیف می سازد.یکی دیگر از راه های درمان چاقی خوردن لیموترش است.آب لیمو، چشم ها را درخشان و پوست را شاداب می نماید، چین و چروک صورت را از بین می برد.شستن سر با آب لیمو، شوره و خارش سر را از بین برده ، پوست سر را تقویت و موها را درخشان و شاداب می نماید.نور چشم را زیاد و موهای سر را تقویت می نماید.عطر پوست لیمو اثر ضدعفونی دارد.میکروب هایی چون دیفتری را نابود می نماید.

گام ۲ – لیمو شیرین

معروف ترین خاصیت لیمو شیرین درمان سرما خوردگی و خوردن آن در فصل زمستان است. این میوه محبوب و شیرین علاوه بر درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا دارای مزیت های بی شماری برای درمان و پیشگیری از انواع بیماری دارد.خواص لیمو شیرین برای درمان سرما خوردگی و آنفلوآنزا:

این نوشته را هم از دست ندهید :   قابلیت Intel XMP را چگونه فعال کنیم؟

حجم زیادی از لیمو شیرین را آب تشکیل می دهد، از این رو این میوه خاصیت ملین و همین طور ادرار آور است.همچنین باعث کاهش دمای بدن و تب به خصوص در هنگام آنفلوآنزا و سرما خوردگی می شود. مزیت های لیمو شیرین برای دستگاه گوارش :خواص لیمو شیرین اثرات مفیدی بر روی هضم دستگاه گوارش، معده، جلوگیری از تخمیر غذا در معده، پیشگیری از نفخ معده و خنثی شدن مقداری از اسید معده دارد. به همین دلیل پزشکان و متخصصان مصرف یک عدد لیمو شیرین را به طور روزانه به تمامی مبتلایان به ناراحتی معده توصیه می کنند.

■ ارزش غذایی لیمو شیرین

ارزش غذایی ۱۰۰ گرم لیمو شیرین که معادل یک عدد لیمو شیرین بزرگ میباشد ، حاوی ۲۹/۴کالری ۱۰/۵گرم قند ۰/۱۴گرم چربی ۵۳ میلیگرم ویتامین C میباشد.

■ چرا لیمو شیرین پس از مدتی تلخ می شود؟

علت تلخی لیمو شیرین وجود موادی به نام نارنجین و لیمونین است. هر چه درجه شیرینی یک میوه بیشتر باشد تلخی خود را بیشتر نشان میدهد.